جوجه کباب در ماهیتابه
نوشته شده توسط : رويا

جوجه کباب زعفرانی

 

Image result for ‫جوجه کباب‬‎

جوجه کباب

 

جوجه کباب یکی از متداول ترین کباب های ایرانی است که با گوشت مرغ تهیه می شود. جوجه کباب از مجلسی ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود که در بسیاری از مجالس برای پذیرایی از آن استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده این کباب خوشمزه عبارتند از گوشت مرغ و طعم دهنده هایی برای لذیذ تر شدن گوشت مرغ. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر جوجه کباب تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه جوجه کباب در ادامه با ما  همراه باشید.

مواد لازم جوجه کباب
سینه مرغ ۳ عدد
پیاز ۲ عدد
زنجبیل ۱ تکه کوچک
آبلیمو ۸ قاشق غذاخوری
کره ۲ قاشق غذاخوری
زعفران ۶ قاشق غذاخوری
ماست نصف لیوان
فلفل سیاه به میزان کافی
نمک به میزان کافی

جوجه کباب در فر

پیاز را به دو صورت می توانیم برای تهیه جوجه کباب خرد کنیم. اولین روش رنده کردن پیازها و گرفتن آب پیاز است و روش دوم خرد کردن پیازها به صورت درشت و حلقه ای می باشد. پس از خرد کردن پیازها آنها را در یک کاسه بزرگ می ریزیم.سینه های مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم و به پیازها اضافه می کنیم. بعد از این کار ماست را به همراه زنجبیل ، ۴ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل سیاه و ۶ قاشق غذاخوری آبلیمو به گوشت مرغ اضافه می کنیم. پس از این کار مواد را خوب مخلوط می کنیم.

جوجه کباب در ماهیتابه

Image result for ‫جوجه کباب‬‎

جوجه کباب زعفرانی

باید مواد طعم دهنده را خوب مخلوط کنیم تا به تمام نقاط گوشت مرغ برسند. پس از اینکار روی کاسه را می پوشانیم و آن را به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مواد به خوبی به خورد گوشت مرغ بروند و گوشت طعم دار شود.پس از اینکه گوشت مرغ را از یخچال خارج کردیم آنرا با دقت سیخ می کنیم به صورتی که بین قطعات گوشت روی سیخ هیچ فاصله ای نباشد. پس از آماده کردن ذغال و گذاشتن سیخ ها روی حرارت باید سریع سس کره را آماده کنیم.

جوجه کباب تابه ای

برای این منظور کره را روی بخار آب قرار می دهیم تا آب شود سپس به آن مقداری نمک ، فلفل سیاه و ۲ قاشق غذاخوری زعفران اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. در مرحله بعد سس کره را با قاشق یا قلمو روی جوجه کباب می زنیم.این کار علاوه بر اینکه باعث می شود که جوجه ها لذیذتر شوند ، از سوختن جوجه ها هم جلوگیری می کند. در کنار جوجه کباب چند عدد گوجه فرنگی هم سیخ می کنیم و در کنار جوجه ها کباب می کنیم. در پایان جوجه کباب را با برنج یا نان تازه سرو می کنیم.

کالری جوجه کباب

دکتر نیاز محمدزاده هنرور متخصص تغذیه و  استادیار دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهراندر گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: توجه به کالری موجود در این غذاها بسیار مهم رعایت اعتدال در مصرف آنها برای حفظ سلامتی توصیه می گردد. برای روشن شدن مطلب می توان به این نکته اشاره کرد که انرژی حاصل از یک سیخ جوجه کباب بدون برنج معادل 200 کیلوکالری می باشد که برای استفاده و سوزاندن معادل این کالری 50 دقیقه پیاده روی با سرعت متوسط یا 30 دقیقه شنای سبک تا متوسط می باشد.  انرژی حاصل از یک سیخ جوجه کباب بدون برنج معادل 200 کیلوکالری می باشد که برای استفاده و سوزاندن معادل این کالری 50 دقیقه پیاده روی با سرعت متوسط یا 30 دقیقه شنای سبک تا متوسط می باشد.  وی افزود: می توان نتیجه گرفت مصرف بی رویه این گونه مواد غذایی بویژه زمانی که به همراه برنج مصرف شوند می توانند به سرعت منجر به چاقی گردند همچنین از جمله راهکارهای مهم برای کاهش چاقی ناشی از دریافت غذاهای پرکالری علاوه بر محدود نمودن دریافت این غذاها، به افزایش فعالیت بدنی می توان اشاره نمود که می تواند بسیار موثر واقع شود.





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: