طرز تهیه املت با رب
نوشته شده توسط : رويا
 

طرز تهیه املت با رب

 
 
Image result for ‫املت‬‎
 
 
به منظور تهیه این املت برای هشت الی 10 نفر، به نیم الی یک ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
تخم مرغ 12 عدد
روغن زیتون حدود 2 دسی لیتر
گوجه فرنگی خرد شده 3 فنجان
جعفری خرد شده یک الی دو قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه
شیر 12 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

 

شیوه طبخ:

  1. تمام تخم مرغ‌ها را بشکنید و آنقدر بهم بزنید تا کف کند.
  2. شیر را همراه با مقداری نمک و فلفل به تخم مرغ اضافه کنید.
  3. گوجه فرنگی‌ها را خرد کنید و در همراه با مقداری روغن زیتون اندکی تفت دهید. سپس سیر را له کرده و همراه با جعفری و مقداری فلفل به گوجه اضافه کنید. مخلوط را از روی حرارت بردارید.
  4. در یک ماهیتابه نچسب، مقداری روغن بریزید و زمانی که کاملا گرم شد، یک چهارم از تخم مرغ‌ها را کف ماهیتابه پخش کنید. درب تابه را برای مدت کوتاهی ببندید تا تخم مرغ بسته شود.
  5. سپس یک چهارم از مخلوط گوجه فرنگی و جعفری خرد شده را یک طرف املت ساده بریزید. در ادامه با کمک یک کفگیر و چنگال با دقت املت را بپیچید.
  6. به همین ترتیب چهار عدد املت گوجه فرنگی آماده کنید.
در صورت تمایل می‌توانید از روغن مایع یا جامد به جای روغن زیتون استفاده کنید.
 
برای تهیه املت‌های مختلف می‌توانید گوجه فرنگی را با مواد مانند قارچ خرد و سرخ شده، کالباس خرد شده و مرغ پخته و ریش ریش جایگزین کنید. به علاوه می توانید با خلاقیت خود بعضی از مواد مانند ژامبون، پیاز داغ و گوجه فرنگی را با یکدیگر مخلوط کرده، تفت دهید و با آن املت تهیه نمایید.
برای املت سبزی نیز به چهار قاشق غذاخوری مخلوط جعفری، ترخان و پیاز چه خرد شده احتیاج دارید، این سبزیجات را در مرحله دوم با تخم مرغ و شیر مخلوط کنید و مراح چهارم به بعد را انجام دهید. پایه املت‌ها مشابه است و بسته به سلیقه خودتان از هر مواد غذایی می‌توانید استفاده نمایید و انواع املت مانند املت اسفناج و ... را طبخ کنید.
 

طرز تهیه املت مکزیکی,طرز تهیه املت قارچ,طرز تهیه املت فرانسوی,طرز تهیه املت قهوه خانه ای,طرز تهیه املت حرفه ای,طرز تهیه املت با رب,طرز تهیه املت ترکیه ای,طرز تهیه املت قارچ و گوجه,طرز تهیه املت قارچ با پنیر پیتزا,املت قهوه خانه ای,املت قهوه خانه ای با رب,املت قهوه خانه ای جوادجوادی,املت گوجه و قارچ,املت گوجه با پنیر پیتزا,املت گوجه فرنگی و سیب زمینی,املت گوجه با سیر





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: